Co o nas mówią?

Adrian
były stażysta, obecnie Młodszy Kierownik Sprzedaży ds. Grupy Kluczowych Klientów
Co skłoniło Cię do aplikowania na staż w Lorenz?
Przede wszystkim możliwość wykorzystania w praktyce wiedzy zdobytej podczas studiów, jasno sprecyzowana przez firmę ścieżka rozwoju oraz sama pozycja Lorenz w Polsce i Europie.
Z którymi obszarami firmy miałeś okazję zapoznać się jako stażysta? Które były dla Ciebie najciekawsze?
Stażyści mają możliwość zapoznania się ze wszystkimi obszarami funkcjonującymi w firmie – począwszy od produkcji przekąsek, skończywszy na dotarciu z nimi do finalnego konsumenta. Poza macierzystymi obszarami, w ramach których rozpoczynałem staż,
z pewnością najciekawszym obszarem była produkcja – zarówno chipsów w Stanowicach, jak i słonych wypieków w Skawinie.
W jakich projektach brałeś udział podczas stażu? Jakie były Twoje najważniejsze zadania?
Stażyści w Lorenz traktowani są na równi w innymi pracownikami, co pozwala na pracę w wielu projektach, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych. Dla mnie największym wyzwaniem był z pewnością pierwszy projekt, w jakim wziąłem udział, czyli optymalizacja asortymentu. Do moich zadań należały zarówno analizy, kalkulacje, jak i finalne rekomendacje odnośnie tego, jak powinna wyglądać lista asortymentowa w nowoczesnym oraz tradycyjnym kanale sprzedaży.
Czego nauczyłeś się podczas stażu w Lorenz? Co zrobiło na Tobie największe wrażenie?
Jest wiele czynników, które rozwijają stażystów w Lorenz. Dla mnie najważniejszym była współpraca z ludźmi z różnych działów, na różnych stanowiskach, co bez wątpienia pozwala lepiej odnaleźć się w takiej firmie jak Lorenz. Największe wrażenie zrobiła na mnie złożoność procesów funkcjonujących w Lorenz, jak również otwartość i wyrozumiałość koleżanek i kolegów z innych działów.
Komu poleciłbyś program Top Performers for The Future?
Każdemu, kto chce „nabrać rozpędu” na starcie zawodowym, kto chce zdobywać praktyczną wiedzę i umiejętności, jak również ma sprecyzowane cele co do swojej przyszłości i najważniejsze: jest gotowy do zdobywania szczytów.
Co powiedziałbyś znajomym o stażu w Lorenz?
To wielkie kompendium wiedzy o firmie międzynarodowej i rynku FMCG, które rozwinie każdego, kto jest gotów do intensywnej pracy i uczenia się.
Co, według Ciebie, jest główną korzyścią dla uczestników programu stażowego w Lorenz?
Możliwość poznania całej firmy i rynku na jakim funkcjonuje, współpraca międzydziałowa, jak również liczne szkolenia i warsztaty, które pomagają się rozwijać.
Twoja rada dla przyszłych stażystów:
Korzystajcie garściami od bardziej doświadczonych kolegów i jasno precyzujcie swoją ścieżkę rozwoju;)
Jaką niezbędną wiedzę i umiejętności muszą według Ciebie posiadać stażyści ?
Najważniejszą cechą jest pozytywne i otwarte nastawienie do ludzi, jak również gotowość do wytężonej pracy, która z pewnością zaowocuje w przyszłości.
Jak potoczyły się Twoje zawodowe losy po ukończeniu programu stażowego?
Przez ponad 2 lata rozwijałem się w obszarze Category Management, gdzie poznałem tajniki zarządzania asortymentem oraz analizy zachowań konsumenckich. Następnie przez ok. 1,5 roku pracowałem w Trade Marketingu, poszukując najlepszych rozwiązań shopperowych dla naszych konsumentów, zaś od kilku miesięcy pracuję w pionie Key Accounts, gdzie bezpośrednio odpowiadam za realizację celów sprzedażowych firmy.
Czemu zawdzięczasz swój sukces w Lorenz?
Trudne pytanie;) Myślę, że najwięcej do powiedzenia na ten temat będą mieć moi przełożeni oraz współpracownicy.
Mogę powiedzieć, czym się kieruję każdego dnia – jest to otwartość na poznawanie nowych rzeczy, jak również sumienność
w wykonywaniu swoich obowiązków.